Logo Gmina Bransk

News

News zdjęcie id 380

Sprzedajesz auto? Przekazujesz je komuś w darowiźnie? – zgłoś to urzędowi przez Internet

19.10.2017

W związku ze sprzedażą lub przekazaniem jako darowizny samochodu lub innego pojazdu masz obowiązek powiadomić odpowiedni urząd. Wynika to z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Art. 78 ust. 2 pkt 1) .

Jaki urząd musisz powiadomić?

O sprzedaży lub przekazaniu pojazdu musisz powiadomić urząd, w którym ten pojazd był zarejestrowany. Może to być starostwo powiatowe lub miasto na prawach powiatu (w naszym regionie takie miasta to Białystok, Łomża i Suwałki).

Jakie dokumenty  i informacje są potrzebne?

Aby złożyć wniosek przez Internet potrzebny będzie skan umowy kupna-sprzedaży  lub darowizny.

Inne informacje niezbędne do wypełnienia wniosku to:

  • marka pojazdu,
  • numer rejestracyjny,
  • numer VIN/nadwozia/ podwozia/ ramy.

Ile jest czasu na zawiadomienie urzędu?

Na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu masz 30 dni.

Jak zawiadomić urząd o zbyciu lub przekazaniu pojazdu przez Internet?

Kroki:

  1. Otwórz stronę cu.wrotapodlasia.pl.
  2. Jeśli masz konto na Cyfrowym Urzędzie lub profil zaufany możesz się zalogować (dzięki temu Twoje dane osobowe będą już uzupełnione w formularzu zgłoszenia).
  3. Wyszukaj usługę np. „Zawiadomienie o zbyciu pojazdu”.
  4. Wybierz „Znajdź urząd” – wybierz ten, w którym rejestrowałeś auto.
  5. Wypełnij formularz, podpisz go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP i wyślij.

Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail.

Warunek załatwienia sprawy przez Internet

Coraz większą ilość spraw urzędowych możesz załatwić przez Internet. Warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego lub  kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

O ile używanie podpisu elektronicznego wiąże się z koniecznością jego zakupu, o tyle profil zaufany można wyrobić bezpłatnie. Możesz to zrobić w urzędach lub niektórych bankach – z reguły  wymagana jest jednorazowa wizyta w celu potwierdzenia danych osobowych. Jak założyć profil zaufany?. Sprawdź gdzie  możesz potwierdzić profil zaufany.

Uwagi

Sprzedaż pojazdu nie wymaga jego wyrejestrowania.

Jeżeli nie byłeś jedynym właścicielem sprzedanego pojazdu, zawiadomienie o jego zbyciu powinno być podpisane przez wszystkich właścicieli. Wtedy złożenie zawiadomienia przez Internet jest o tyle trudniejsze, że każdy z nich powinien posiadać profil zaufany lub podpis elektroniczny.

Wójt gminy zaprasza

<p> </p><p><strong>Andrzej Jankowski</strong></p>

 

Andrzej Jankowski

Urząd Gminy Brańsk

ul. Rynek 8
17-120 Brańsk
tel. 85 7375031
       85 7319200  
fax. 85 7375804

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

listopad 2017
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.